fredag 2 maj 2008

Smygsommar

Min efterlängtade bok, Reaper Man av Pratchett, har kommit. beställde den från CDON för evigheter sen. Jag bläddrade lite i den för skitlänge sen, när jag lånade Narres lägenhet för att skriva Cambridge-provet, och var verkligen olycklig för att jag inte hann läsa klart, och för att jag var en för bra människa för att ninja den.
Stay tuned för lösdragna citat ur boken.

Fannykott föreslog grillkväll/fest imorgon nu när Sofia och Fia är i stan, så jag fick en anledning att städa uteplatsen ordentligt. Det kändes otroligt somrigt och bra att skutta runt barfota i klänning, dyngsur av utemöbelstvättande med vattenslang.
Skotern är ivägen, jag tror jag ska bli en såndär jobbig, gnällig flickvän; "Du får inte ha skotern på uteplatsen!", "Du får inte ha MCn i sovrummet!", "Du får inte ha fyrverkerier i skafferiet!".
Vi Har hemmagjorda fyrverkerier i skafferiet, men saker börjar lukta krut så det får bli slut med det.
Hursomhelst, myrorna är mindre trevliga, speciellt när de, trots att jag spolat av mig själv och bytt kläder, dyker upp utan förvarning på något ben eller någon arm. Har inget emot insekter i allmänhet men när de överumplar mig, bryter sig in i lägenheten och kränker min kvinnofrid är de inte alls uppskattade. Jakob nämnde att han hade köpt Myrr, nu jävlar.

Man kan tycka att det är litet väl tidigt att sitta ute om kvällarna, men vi har ett IR-rör vi kan montera upp, sen kan man rulla in grillen som får värma från andra sidan samt bunkra upp med våra otroliga mängder renskinn. Och jag har gräslök. Det blir mys.

Inga kommentarer: