fredag 2 maj 2008

Jag ringde far och frågade om jag fick stjäla deras supergrill och om han kunde skjutsa den, de var på väg till Alvik med mormor för att titta på tranor. Så jag hänkade, och såg tranor.
Jag fick en glass av mormor, hon fick utnämnelsen "världens snällaste tant" av några barn idag, och jag håller med dem.
Jag tycker om min mormor, hon är alltid glad och munter - ofta i samband med att hon ger en glass och kakor - och kallar mig "gullhjärta" på ett lite sådär charmigt gammal-gumma-aktigt vis.

Sen fick jag en halv fiskburgare av min mor, jag har ätit väldigt mycket hamburgare på senaste tiden. Även om det är relativt bra hamburgare det handlar om - med alldeles för mycket sallad, fiberbröd och sambal oelek istället för äcklig dressing - så börjar det kännas litet slitet. Men det är så behändigt.

Anyway, jag stal en supergrill, efter litet TV-tittande och tedrickande med föräldrarna och katten, och funderar på vad jag ska fixa för spektakulära saker att grilla imorgon.
kyckling i yoghurtmarinad med citron, vitlök och örter, fläskfilé i någon standardmarinad, svamp, majskolvar och paprika att ha på grillspett. ska jag orka göra en potatissallad?
Nu känner jag att läsarnas (Ja, min hitcounter berättar att det faktiskt är plural det handlar om. Hah, fools) intresse veknar, därför skriver jag en... Handlingslista! Det absolut intressantaste att dokumentera, enjoy:

Grillspett
Broed
5dl Kräm fräs
1 pkt Yoghurt
1 Citron
Svampingnoner
Paprikor
Zucchini
Rödlök
Purjolök
Mandelpotatis
Allmän dryck

Inga kommentarer: