torsdag 17 april 2008

Smältvatten

Vår uteplats börjar smälta fram och det såg mysigt ut att sitta där så jag tänkte att jag skulle röja undan lite skrot där och skotta undan snön som finns kvar.
Grannen över oss har dock inte samma tankar, utan verkar tycka att snön på balkongen ovanför ska ligga där den ligger, vilket resulterar i floder av smältvatten som rinner ner på mig och mitt tilltänka läs-och-mys-ställe.
Det droppar vatten som i en mur runt hela uteplatsen. det behövs verkligen någon slags stupränna, eller en mer vårmedveten granne.
Planerna för uteplatsen när det regnar mindre och är varmare är: mycket grillande och hemmagjord potatissallad, jordgubbar+is-drinkar, ljudböcker i obekväma plaststolar och en stor kruka med rabarber i. som jag ska göra kräm och paj av.

Grannen har för övrigt mystiska saker för sig. han verkar ha en boll som, vad det låter som, släpps från en höjd och sedan får studsa klart själv, sedan upprepas proceduren många, många gånger. Studs ---- studs --- studs -- studs - studsstudsstudsstuds. As such.
han hostar, väldigt högt, och låter precis som min morfar.
Han brukar dessutom gå på toaletten.

Inga kommentarer: