torsdag 17 april 2008

Det är oliidligt spännande

Jag var på en intervju för sommarjobb/helgjobb på djurmagazinet för ett par veckor sen, jag tyckte det gick ganska bra.
I det här fallet är jag ju faktiskt relativt kvalificerad, och Vill faktiskt ha jobbet, och behövde inte sitta och tänja på sanningen och säga att jag verkligen tycker om att steka hamburgare och siktar på att vara världens bästa stekare om 20 år.
Om det inte vore för det faktum att jag har värdighet och behöver pengar så skulle jag jobba där gratis.

När jag är engagerad blir jag - som bekant - galen.
Även om jag inte kan vara säker på att få något jobb så har jag suttit och pluggat och skrivit ihop trevliga små sammanställningar om gnagare, kaniner och burfåglar (lappa ihop bristande kunskaper), forumat efter FAQ som jag bör kunna svara på och utvecklat diverse strategier.
Allt för att vara så kunnig, hjälpsam och säljande som möjligt, OM jag får jobbet som har 20 sökande/dag.
Jag resonerar som så att även om jag inte får det här jobbet nu så kommer jag antagligen vilja söka till något liknande i framtiden, och då är jag desto mer kvalificerad om jag engagerar mig nu.

Anyway, jag skulle få svar innom två veckor. I tisdags hade det gått mer än två veckor.
Jag trodde det var kört och blev väldigt bekymrad och besvärad och var modstulen ett par dagar, sen mailade jag och undrade saker, och det visade sig att de bara var lite försenade med semesterplaneringar och inte hade bestämt något än.

Nu är jag väldigt glad, jag har inte fått något jobb än men det är iallafall inte kört som jag trodde.

Picture not related.

Inga kommentarer: