onsdag 9 februari 2011

Mot Björkliden


Ett par prima lämlar, ca 1 lämmel långa, luddiga, fluffiga och generellt tillfreds med tillvaron.
Helt nya lämmelfluffarmöjligheter uppenbarade sig när jag äntligen bröt av en tovnål.
""Akta dig, de går sönder jättelätt, köp TUSEN, för alla kommer att gå sönder" sa de, för ett år sen" och jag har inte brutit av någon än" sa jag, för några dagar sen.
"ptchwiiing" sa en nål, komiskt kort därefter.

Nålen blev det ultimata lämmelfluffarverktyget.

Idag har jag även utvecklat den optimala tekniken för lämmeltasstillverkning, städat, diskat och nu ska jag koka palt.
Osedvanligt produktiv dag trots att jag har prokrastinerat så mycket.

3 kommentarer:

my.foot.was.stuck(a)gmail.com sa...

WOW! typ grymmaste nånsin! jag har fram till nu sett tovning som ett sjukt tråkigt hantverk med mina minnen från lågstadiets syslöjd.. men dina lämlar (och andra djur) är helt UNDERBARA! :D va bara tvungen att säga det. Ammy

Carina sa...

Dina tovade djur är ju fullkomligt underbara! Så sjukt söta.

SAMMEP-Sind. Art's Moda. sa...

SÖKES Rävioli , en ocean separerar oss, men med den tekniska revolutionen och ett speciellt verktyg som heter Google Translator kan berätta från Chi Amazon, önskar jag er alla en god och jag väntar dina bästa bilder på din älskade land! för jag vill verkligen veta ert vackra land! ... Bo med Gud som vår guide och han i sin oändliga godhet på oss. BJS willys.sammep @ gmail.com min e-post, gå till: http://willysbastos.blogspot.com