fredag 17 juli 2009

Skitpengar

min ekonomi:

Inkomster:
ungefär 700kr på kontot
lön - 8300

utgifter:
ny cykel - 2000 att betala
materialavgift till skolan - 3000
dubbelhyra - 4000
lulebo jävlas - typ 1500
någon faktura - 600
dubbelhyran och fakturan var planerade, resten är överaskningsutgifter

min plan var såhär: jag får 8k i lön, skitbra, då kommer jag ha råd att styra upp lägenheten.
nu ligger jag plötsligt 2k back, vad i helvete?
oh justja, jag ska ju äta också..
Det är inte så mycket räkfrossor den här månaden heller, så nästa lön blir rätt slim.

Jag hatar pengar. Jag skulle säga att det är mitt enda bekymmer i livet, skitpengar.

3 kommentarer:

elsuli sa...

Vad jävlas lulebo om? :(
Pengar är jobbigt när man inte har dem. Ett "riktigt" jobb är mitt enda tips. Och A-kassa förståss. ;)

Sara sa...

I know the feeling. Och varför absolut alla räkningar kommer just den här månaden är bortom mig och helt sjukt taskigt.

Öronräv sa...

de jävlas om tapetseringen i ett rum i förra lägenheten, vi hade nytapetserat och en våd hade lossnat lite i överkant. först skulle de ha 3500 av oss, "för nu måste vi tapetsera om hela rummet", men vi prutade ner det till 1700, då de bara behövde göra om en vägg egentligen.
samt att jakobs exs hund har tuggat sönder garderobshörnen - 1k -.-

jag vill inte ha ett riktigt jobb dock, iallafall inte heltid. jag är gladare med mycket fritid och lite pengar än tvärt om, men nu när Alla räkningar kommer på en gång som en överaskning blir det litet jobbigt.