tisdag 2 juni 2009

Tjuvar




Igår skulle jag till jobbet, jag brukar ta mig dit per cykel då bussar slutat gå när jag slutar.
Jag gick ut, och utanför dörren stod bara en cykel. Och det var inte min.
Min cykel är stulen, från björkskatan av alla ställen.
De hade kunnat ta jakobs cykel, men neeeej, de ville ha den nya, dyra cykeln.

Så här ser den ut, vänligen skvallra om ni råkar få syn på en sånhär någonstans så kan jag gå och spana på den, Skeppshult Nova, 7 växlar.
Visst finns det säkert fler som har likadana, men den kan vara min.

Hur ska jag ta mig från jobbet imorgon? jag hade kunnat promenera om jag inte hade så jävla ont i fötterna efter jag jobbat. Men bajs.

5 kommentarer:

Johan sa...

En anledning att ta körkort! Då kan du ta bilen hem. Är du säker på att det inte är jakob som stulit cykeln bara för att motivera dig?

Öronräv sa...

ja, förutom att jag inte kommer att hinna övningsköra alls förrän till hösten.
Jakob jobbar när jag inte jobbar, och tvärt om.
Har vi tur så hinner vi se varandra 5 minuter innan jakob somnar när jag kommer hem från jobbet.
Och när ingen av oss jobbar ska man antingen flytta, festa, sova, plugga eller skulptera.

elsuli sa...

Dåliga ursäkter för att inte hinna övningsköra! :P Det handlar om prioriteringar, hinner man festa så hinner man definitivt övningsköra. På sommaren är det dessutom ljust jämt, fler kör-vänliga timmar på dygnet.
Att man däremot till exempel helt enkelt inte VILL är en helt annan sak! :)

Trist med cykeln dock. Jag skulle bli ganska handikappad utan cykel (om jag inte hade krypavstånd till jobbet). Har du anmält till polisen?

Öronräv sa...

jag tycker det är bra ursäkter, visst hinner jag - men inte många gånger.
... men jag vill inte heller (o rly?).

Jag ska anmäla idag, hade tänkt bli kompenserad och allt men det visade sig att vår hemförsäkring börjar gälla först om en månad -.- annars hade jag fått ny cykel med självrisken betald och allt :(

elsuli sa...

Du behöver ju faktiskt inte Jakob för att övningsköra heller. Din far/mor/bror eller valfri körskola ställer säkert upp. Den senare för betalning, men om du hittar en bra lärare så ger varje lektion troligen mycket mer. Jag har ju trots allt körkort, tro det eller ej. ;) Men jag förstår verkligen om du inte vill. Jag gjorde det mest för att alla skulle sluta tjata. ^^

Det kan ju definitivt vara värt att anmäla. Många cykelstölder är bara för tillfälligt behov, sen lämnas cykeln till sitt öde (har jag läst i tidningen, så det måste vara sant).