onsdag 10 september 2008

Work, work

Jag jobbar hela tiden, inte speciellt mycket mer än andra människor som jobbar normalt - men det känns som att jag inte har någon fritid alls.
Jobbar man 8-16 så har man fritid på kvällen, och det är då man ska ha fritid... så att man kan ha spelkvällar, myskvällar och andra sorters kvällar (det är alltid kvällar, aldrig blir det några spelförmiddagar).
Jobbar man, som jag, 15-24, så vaknar man och börjar genast räkna timmarna tills när man börjar.
Och det känns inte som att man kan ta sig för något riktigt, för man börjar ju snart.
Jag sitter bara där och väntar på att jobba istället för att ha jobbat och äntligen slutat.
Visst är det trevligt att ha sk. fritid när det är ljust och soligt ute.. men det är ju ingen annan som har det :(
Förutom kanske de som jobbar skumma skift, men man vet aldrig hur det är med deras arbetstider så man tar inte med dem i beräkningarna.
Helgerna är för få, varenda dag är planerad med något kul så att man inte får plats med alla andra roliga saker.

Idag skulle jag egentligen ha tagit min lediga dag, åkt till jobbet med den, och storstädat bort den. Hinner aldrig städa köket så ordentligt som jag skulle vilja när jag jobbar.
Men jag känner mig inte helt och hållet i form så jag är hemma och vilar/städar här istället.

Jag börjar ha alldeles för mycket "intressanta" saker att skriva om, och eftersom att jag inte orkar/hinner skriva om allt och inte riktigt kan prioritera så skriver jag inte alls.

Saker som bör hittas på:
- Skog! plocka blåbär, baka paj, dricka te, slöglo tv/spela spel
- Skog 2! packa mackor och varm choklad, åka iväg, fiska, elda, plocka blåbär, åka hem, baka paj, dricka te
- Skog 3! plocka svamp (alternativt i något skafferi hos säl)! göra svampmackor, se på film (säl + klara + hanadanplöj?)
- Skog 4! Sälstuga! svamla runt, laga mat på morrika, spela sällskapsspel
- Spelkväll! Talisman? Orangino? Ticket to ride?
- Rockband-kväll?
- ?????
- PROFIT

Imorgon åker förresten halva släkten med på Laponia, inklusive mig själv - som gäst!, det är min födelsedagspresent till Mormor. Det blir spännande.

Nej, jag ska städa och destillera tomater.
Passande rävbild kommer senare.

1 kommentar:

elsuli sa...

I know the feeling! Det suger att jobba när alla andra är lediga och vara ledig när andra jobbar.