måndag 14 april 2008

The art of aquascaping

Jag kallar mig själv miljöskadad när jag sitter vid matbordet och får syn på ett litet kubiskt saltkar i glas och utan genvägar tänker; "Akvarium!".

Eftersom att pyssel alltid är trevligt påbörjar jag ett litet projekt, projekt nano-kar (more like Piko).
Lite vatten, lite sand, lite grus, en bit av en mangroverot och lite akvatisk mossa.
Jag har även köpt dioder, lithiumbatterier, en miniswitch och ska ninja resistorer och lödtenn av farsgubbe, som ska pillas ihop till en belysning (både normal och blå dioder för "moonlight" under natten).

Notera att jag nu bloggar (det tar mig emot att använda orden "bloggar" och "jag" i samma mening, jag är fortfarande inställd på att bloggar är för töntar) för förlorad tid och kommer säkert att vara tämligen produktiv, ett tag. Sen kommer jag antagligen göra som jag gör med allt annat och bli gradvis mindre engagerad för att till slut sluta helt. Men den tiden den sorgen.

Inga kommentarer: